עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

מה, כבר נגמר?

כולנו עברנו את זה. לא עוברות שלוש דקות מהרגע שהעניינים התחממו באמת, ואנחנו גומרים במכה אחת, לאכזבת בן הזוג. כ-30% מהגברים טוענים שהם גומרים מדי, וכולם רוצים לעשות סקס כמה שיותר זמן. הנה כמה עצות לדחיית האורגזמה ולהנאה רבה יותר מסקס

מחקר שנערך באוניברסיטת שיקגו הראה, כי כ-30% מהגברים מוטרדים מכך שהם מגיעים מהר מדי לאורגזמה. הזמן שעובר בין החדירה לשפיכה הוא, בממוצע, שלוש דקות, אבל כל אחד רוצה לגעת באושר קצת יותר מזה ולהנות מהחדירה לפרק זמן ארוך יותר.

מה קורה בזמן אורגזמה

פעולת השפיכה היא פעולה מכאנית בה מתכווצים שרירים מסוימים ומובילים את נוזל הזרע, כשהוא מהול בנוזלי סיכה שמקורם בבלוטת הערמונית, אל מחוץ לגוף. בזמן ההתכווצות, משדרים השרירים אותות חשמליים לקליפת המוח ולמערכת העצבים, וגורמים לשחרור הורמונים וחומרים כימיים מסוימים אל מחזור הדם. חומרים אלה נותנים תחושה טובה מאוד של רוגע, ונכנסים לפעולה כ-30 שניות אחרי "רגע האמת".

השפיכה נובעת ממספר גורמים, כשהמרכזי בהם - גירוי העצבים בחלקו החיצוני של איבר המין. גורמים נוספים הם רמת הגירוי והריגוש המיני (הנגזרת, בין היתר ממראה, ריח, אווירה, זיכרון וכן השפעות פסיכולוגיות שונות), מה שאנחנו מכנים "חרמנות" ריכוז ההורמונים בדם, ריכוז החמצן בדם וזרימת הדם באיבר המין.

שינוי באחד או יותר מגורמים אלה, יוביל, מן הסתם, לשינוי במשך הזמן מתחילת האוננות או יחסי המין ועד השפיכה. בחלקים השונים בכתבה זו נסביר כיצד "להחזיק יותר זמן", בין אם אתם חודרים או נחדרים. משימה זו אינה מורכבת במיוחדת, והיא תשפר משמעותית את חיי המין שלכם. כמובן שהכל תלוי, בין היתר, בבן הזוג, ולכן אלו מכם המצוידים בבן-זוג קבוע יפיקו הנאה רבה יותר אם גם הוא יתאמן ויאריך את זמן השהייה שלו.

ראשית, הבהרה ואזהרה: כל הכתוב במדריך זה נכתב כהמלצה בלבד, אין מדובר בתחליף לטיפול או ייעוץ רפואי מכל סוג. אם אתם סובלים ממחלה מסוימת, נוטלים תרופות באופן סדיר או נמצאים בפיקוח רפואי מסיבות אלה או אחרות מוטב שתתייעצו עם רופא בטרם תיישמו את העקרונות המובאים כאן.

להתחיל מחדש - Stop and Start
אחת השיטות המוכרות והמוכחות להגברת משך הזקפה עד השפיכה היא שיטת ה"סטופ אנד סטארט". בשיטה זו, המסייעת גם לגברים הסובלים משפיכה מוקדמת, עליכם להגיע "עד הקצה", עד רגע שלפני השפיכה ממש, ואז לעצור הכל ולהתחיל מחדש. בשיטה זו "מותחים" את העצבים עד לקצה גבול היכולת, נהנים מההליכה על הקצה, וזוכים בהיכרות רבה יותר עם הנקודות הרגישות בגוף שלכם.

שיטת "סטופ אנד סטארט" מביאה למודעות גבוהה יותר עם הגוף ובעקבות המודעות באה השליטה. כמו בצה"ל, גם במקרה של שיטה זו "קשה באימונים, קל בקרב". פירוש הדבר שתוכלו להתאמן (בזמן האוננות) בלהיות קשובים לגוף שלכם ולשלוט בו טוב יותר. כפי שבוודאי הבנתם, השיטה היא פשוטה. אתם מאוננים, מגיעים כמעט עד השפיכה, ובנקודה הזו מפסיקים כל מגע באיבר המין. לאחר שהרמת הריגוש ירדה באופן משמעותי (מבלי שתפגע הזקפה) יש לשוב ולהתחיל מחדש, עד שמגיעים לשיא. כך יש להמשיך מספר פעמים, עד שתצליחו להחזיק בין עשר ל-15 דקות.

שימו לב: עליכם להגיע למצב הסמוך מאוד לגמירה. שימו לב לאיתותים שהגוף שלכם שולח, לגירויים שהמוח מקבל ולכך שיהיה לכם קשה, לפעמים אפילו מאוד, לעצור את עצמכם בשלב הזה. זה בדיוק הזמן שבו עליכם להתעלות על האינסטינקטים החיתיים הטבועים בכם (לגמור, ומהר), ולנצל את כוח הרצון. מילה שלנו זה יהיה לטובתכם.

כשאתם במיטה עם הפרטנר בר-המזל, יהיה לכם קל יותר לזהות את נקודת השיא. במידה ושותפכם לפשע לא קרוב לגמירה (פשוט לשאול), הרחיקו את הידיים מאיבר המין שלכם (אם אתם נחדרים), או עצרו את החדירה והישארו בפנים או צאו החוצה, במקרה ואתם החודרים. כדאי מאוד לשים לב, שבעת חדירה החיכוך של איבר המין שונה מאשר באוננות, מאחר והוא בו זמנית לכל אורך הפין. נסו להקיש בין התחושה באוננות לזו של חדירה, ואם אתם מרגישים שאתם קרובים לסוף, צאו החוצה או חדלו מלהזיז את עצמכם בפנים.

בעת מין אוראלי, תוכלו לקבוע עם בן הזוג על סימנים מוסכמים כאשר אתם מתקרבים לגמירה. למשל, אם אתם נוהגים לאחוז בראשו של בן הזוג בזמן שהוא מוצץ לכם (ובינינו, מי לא?), החליטו שברגע שאתם מורידים את היד הוא עוזב את איבר המין, או להפך ברגע שאתם נוגעים לו בראש הוא מפסיק. עם הזמן, הוא יילמד לזהות את האיתותים שהגוף שלכם שולח לפני שפיכה, את ההתגברות בקצב הנשימות שלכם וההתכווצויות שלכם, ויידע מתי לעזוב לבד.

טבעת חנק
שימוש בקוק-רינג (Cock Ring) נפוץ מאוד בקרב אוכלוסיית הגייז בעולם, כאמצעי להארכת הזקפה ולשיפור יחסי המין. הקוק-רינג הוא למעשה טבעת העשויה בד"כ גומי, אותה יש להלביש סביב בסיס איבר המין לאחר שהגיע לזקפה מירבית. טבעת זו מאיטה את זרימת הדם אל הפין וממנו, ולעתים אף עוצרת אותה לחלוטין. מאחר והזדקפות איבר המין נובעת ממילויו בדם, השארת הדם בפין מהווה, למעשה, השארת הזקפה במצב אופטימלי.

זקפה חזקה מאוד מובילה, בין היתר, להגברת הרגישות של העצבים בכותרת הפין ובאזור פתח השופכה. לכן, שימוש בקוק-רינג עלול לקצר את משך החדירה במקרים מסוימים, למרות שגברים רבים טוענים כי דווקא שיטה זו עוזרת להם להחזיק מעמד זמן ארוך יותר. איך יודעים אם זה עוזר או מקלקל? מנסים לבד בזמן אוננות, או עם הפרטנר, ומגלים.

יש להקפיד שהקוק-רינג לא יהיה צמוד מדי לאיבר המין, ולא ילחץ על האשכים או יעצור לחלוטין את זרימת הדם לאזור. זהו מתכון בטוח לצרות. בנוסף, חסימת צינור השופכה עלול לגרום נזקים חמורים מאוד בזמן השפיכה, במידה והוא לא יהיה פנוי. נוזל הזרע הממהר לפרוץ ייתקל במחסום ויישאר בתוך צינור השופכה. לא נעים, די כואב וגם מסוכן. תיזהרו.

המסדר יעבור לנוח
מחקרים מצביעים על כך שאחד המרכיבים המשפיעים על זמן השהייה הוא ריכוז החמצן בדם. ככל שריכוז החמצן בדם יורד (וריכוז הפחמן הדו-חמצני עולה, בהתאמה), כך מוגבר קצב הנשימה המשפיע על זמן השפיכה. האורגזמה מגיעה בדרך כלל כשנושמים נשימות מהירות, תכופות ו"שטוחות". כדי לדחות את הקץ, יש להרגיע את הגוף ולהכניס חמצן למערכת. זאת יש לעשות על ידי לקיחת מספר נשימות עמוקות ואיטיות והסדרת קצב הנשימה.

ניתן ליישם את שיטת הנשימות בשילוב עם שיטת "סטופ אנד סטארט", ובזמן העצירה לקחת נשימה עמוקה או שתיים, להסדיר את קצב הנשימה ולהקטין את הדופק במעט. לאחר ההרגעות, אפשר לחזור לדום ולהמשיך בעבודה, רגועים יותר וחזקים יותר.

להקטין את החיכוך
הקטנת החיכוך של איבר המין תקטין את החוויה המינית אך תאריך את משך החדירה. ניתן להקטין את החיכוך במספר דרכים, הפשוטה והמקובלת בהן היא פשוט להשתמש בקונדום. "מחסום" הגומי הזה, העוטף את איבר המין, מקטין מעצמת החיכוך ומחליש אותה. במקביל, הוא לוחץ על איבר המין וגורם להאטת זרימת הדם בתוכו מבלי לעצור אותה לחלוטין או להפריע לה משמעותית, מה שמסייע להארכת זמן השהייה. יש הטוענים ששימוש בחומרי סיכה רב מוביל לחדירה חלקה מאוד ומקטין את החיכוך של הפין בדפנות הגוף, מה שישהה את זמן החדירה. איך תדעו אם זה עוזר לכם? גם כאן מומלץ פשוט לנסות (ולהנות).

שיטה נוספת היא לבחור בתנוחה המאפשרת חיכוך נמוך יותר. בסקס בין שני גברים, התנוחה האינטנסיבית ביותר בה החיכוך הוא הגדול ביותר היא תנוחת ה"דוגי סטייל", כאשר אחד מבני הזוג עומד על ארבע והשני מאחוריו. אם תבחרו תנוחה אחרת, בה החיכוך נמוך יותר (לדוגמא, כששני בני הזוג שוכבים על הצד בתנוחת כפית), תוכלו להחזיק מעמד זמן ארוך יותר (במקרה ואתם החודרים, כמובן).

והעיקר: אימון, אימון, ושוב פעם אימון
גמרתם מהר? לא נורא. אל תטרידו את עצמכם בניתוח האקט המיני או בשאלות "מה היה לא בסדר". מותר לגמור מהר, מותר להתרגש, מותר להתלהב. הרי בשביל זה אנחנו עושים סקס, לא? הדרך הטובה ביותר לשלוט בעצמכם ולהאריך את משך האקט המיני היא להתאמן שוב ושוב. נסו את השיטות הנראות לכם מתאימות ממדריך זה, ונסו להכיר את הגוף שלכם טוב יותר. הגוף שלנו הוא מכונה מופלאה, שיש בה אלפי ניואנסים קטנים השונים מאוד אצל כל אחד. אם תכירו את הניואנסים האלה ותלמדו לזהות את הצרכים והאיתותים שהגוף שלכם דורש ושולח, תוכלו לשלוט בו טוב יותר ולהנות ממנו.

לפני הסקס, מותר לאונן. אם תגמרו פעם אחת מהר, סביר להניח שהפעם השניה תהיה ארוכה יותר. מרגישים שאתם חייבים לגמור, ולא יכולים לצאת החוצה או להרחיק את הידיים מאיבר המין? המשיכו בעבודה, ותגמרו. אם בן הזוג לא גמר, בטוח שתמצאו את הדרך לענג אותו עד שגם הוא יגמור. היו סבלנים כלפי בן הזוג שלכם אם הוא גומר מהר, והיו סבלנים כלפיו גם אם ייקח לו הרבה (מאוד) זמן לגמור. אם תיישמו יחד את העצות כאן, ייתכן מאוד ותצליחו להגיע לאורגזמה משותפת באותו זמן.

כל הזכויות שמורות 1999-2017 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...