>  > 

על שומן ועל הומופוביה

אלירן מתלבט בנוגע למשקלו - האם הוא צריך לעשות דיאטה? גלינה נחלצת לעזרתו, ועל הדרך מספרת על מקרה של טרנספוביה בעבודה



גלינה שלום,

הבעיה שלי ממש מטרידה. כשאני עומד, הבטן שלי ממש חלקה ואני נראה סבבה. אבל כשאני יושב, פתאום משומקום צצות להן כריות שומן מעצבנות, כאלו שאני ממש יכול לתפוס ולמשוך.

עכשיו מגיעה הדילמה הגדולה: אם כשאני עומד אני נראה סבבה אבל כשאני יושב אני נראה שמנמן, האם לשמור דיאטה? כי אז אני עלול להראות סבבה כשאני יושב, אבל כשאני אעמוד אני ממש אראה ציפלון.

מה את חושבת?

אלירן 

***

אלירן היקר,

העלית בעיה חשובה ומוכרת, המכונה בפי רבים "חבצוליים", "מאפין טופס" או אפילו סתם "ג'לי". אני רק תוהה לעצמי למה למען השם אתה שואל דווקא אותי, מאחר ולאחרונה הפכתי מדיוות במה לדובה קטנה. עם זאת, חשוב שנדון בנושא הרגיש הזה, ונתחיל בניסיון הבלתי אפשרי לשכנע אותך שזה בסדר, זה טבעי ואתה נהדר ומהמם כפי שאתה, עם או בלי קפלים וחריצים באזור הפופיק הרופס כשאתה רובץ לשתות עוד בירה משמינה.

מראה טבעי הוא סבבה, לחלקנו, אם כי לצערנו, הרוב מחפשים את הסטנדרטי, המושלם והמשעמם ולפיכך נאלצים לנקוט בדרכים שונות ומשונות להסתרת המתנות שהטבע והאוכל של אמא נתנו לנו. אני חייבת לשאול: כפיפות בטן ניסית? כן, כן, כפיפות בטן. הדברים האלו שהיית עושה בשיעור ספורט בתיכון, כשלא היית מבריז ממנו למלתחות או לרכל עם הבנות.

אם אתה אכן "נראה סבבה בעמידה" כפי שאתה אומר ומפחד להראות צפלון, אין לך ברירה אלא לחזק את שרירי מרכז הגוף, כדי לאסוף אותם בעת הישיבה. במידה ואתה סובל מבעיה בריאותית שמונעת ממך מלבצע כפיפות בטן, אני ממליצה לך על יוגה או פילאטיס, שאם כרותי איברים ונכים יכולים לבצעם, בטוחני שגם אתה.

במידה ולא ניחנת בעודף בחשבון הבנק, אתה פצוע גב או סתם אומר לעצמך את הדברים הללו כי אתה עצלן, הייתי ממליצה לך על כיווץ איזוטוני של שרירי הבטן ככל שתוכל. בתרגום לעברית, בכל פעם שאתה יושב, נסה לשבת זקוף ולהכניס את הבטן. עכשיו, תנסה את זה תוך כדי נשימה. זה גם בריא לגב, גם מחזק את שרירי הבטן וגם לא מאפשר לקפלים לבצבץ באופן שמבהיל אותך כל כך. יחד עם זאת, שים לב: אתה עלול להראות כמו ג'ולי אנדרוז באמצע הצילומים של מרי פופינס, או שכולם יחשבו שטחנו אותך בלילה נורא חזק וקשה לך לשבת...

במידה ושקלת ניתוח לשאיבת שומן, דע לך שהבעיה איננה בשומן עצמו, אלא במה שאתה עושה איתו כשאתה יושב. אין מה לעשות, יקירי, האפשרויות בפנייך מועטות: עבודה קשה לאיסוף שרירי הבטן, לחנוט את עצמך במחוך, או להשלים עם העובדה שגם לכמה מחבריי הטובים ביותר, שהם מדריכי פילאטיס בני 19, יש חבצוליים רוטטים בזוויות מסויימות של ישיבה. זה אנושי.

אם אתה לא מצליח להתמודד עם הרעיון של להיות אנושי, אני ממליצה לך להתחיל להסתובב בקהילת הדובים או עם הלסביות, שם האנושיות חוגגת. לי זה עבד...

בברכת "להכניס, לאסוף, לנשום ולשחרר",
גלינה פור-דה-ברה
מקור לשומנים טובים ושומן טרנס

כל הזכויות שמורות 1999-2020 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...