עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

שדרג את עצמך, גם בחורף

במקום לחכות לקיץ כדי לגלות כמה השמנת, קח את עצמך בידיים ותתחיל לדאוג לעצמך. הנה כמה טיפים שיעשו לך חורף בריא הרבה יותר

אתם בטח מכירים את התקופה הזו, כשהאביב מגיע ומתחילים להוריד את בגדי הקיץ מהארון. פתאום אתה מגלה שמתישהו, ממש מתחת לאף, צמחה לך כרס קטנה וסרבנית. שהחולצה שישבה עליך בדיוק בעונה הקודמת נראית מגוחך, ושהמכנסיים הרפויים מלפני שנה פתאום נורא צמודים. כמעט כולם משמינים בחורף, ואפילו יש לזה סיבות ביולוגיות ונפשיות. אבל עם קצת תשומת לב תוכל למנוע את הפאדיחות של תחילת הקיץ.

תזמן את הארוחות שלך
בחורף, גופנו הופך כמויות גדולות של אנרגיה מהמזון לשומנים, כמעין אמצעי הגנה אבולוציוני שעזר לאבותינו לשרוד את

התקופות הקשות. התיאבון עולה, ואפילו כשאתה לא רעב בכל זאת לא תהסס לנשנש משהו. אצל רבים החורף מתאפיין גם בחשק פתאומי למאכלים שומניים או מתוקים במיוחד, כאלו שמכילים כמות עצומה של קלוריות ומעט מאוד חומרים מזינים.

נסה לאכול בשעות קבועות ובהפרשים קצרים למדי בין הארוחות. אכילה במנות קטנות והפרשים קבועים עוזרת לשמירה על רמות קבועות של סוכר והורמונים בדם, ומונעת תנודות באינסולין ובחומרים מעוררי רעב. אכילה מסודרת אפילו תשפר לך את מצב הרוח, כתוצאה מהפרשה מוגברת של סרוטונין. אם אינך יכול לשלב ארוחות קטנות בסדר היום שלך, נסה להצטייד בחטיפי אנרגיה, פירות או כריכים שאפשר לנשנש בין לבין.

הזמן הכתום
אין כמו לפתוח את הבוקר עם משקה פירות, שמכיל סוכרים הנמסים במהירות במחזור הדם,

וכמות נכבדת של ויטמינים. לא מומלץ להגזים בשתיית מיצי פירות, משום שחלקם משמינים מאוד ואינם כוללים כמעט סיבים תזונתיים הדרושים לגופנו. מיצי הדר מומלצים, בשל ריכוז גבוה של ויטמין C, למרות שחלק מהאנשים סובלים מכאבי בטן בשל החומציות הגבוהה שלהם. אפשר לגוון עם פירות שונים, כמו בננה, אגס, תפוח, ואפילו להעשיר בתוספות כמו טחינה גולמית או חלווה לא ממותקת.

מים, והרבה
אולי זה הגשם בחוץ, ואולי זה בגלל הקור, אבל דבר אחד בטוח בחורף רובנו פשוט שוכחים לשתות מספיק מים. בניגוד למה שרבים חושבים, גם בחורף אנו מזיעים ומאבדים כמות גדולה של נוזלים מהעור ובנשימה. זה נכון במיוחד למי שעובד בסביבה ממוזגת, בה האוויר בדרך כלל יבש יותר. לכן, יש להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים, רצוי מים ומשקאות לא ממותקים. אם אתה לא אוהב מים, הכן לעצמך חליטות תה או צמחי תבלין שונים הם מחממים, מרווים מאוד וטעימים.

אולי תיקח סוודר?
מסתבר שאמא ידעה על מה היא מדברת כל השנים האלה. חשיפה לקור ולרוח מקטינה את יכולת ההתמודדות שלנו עם נגיפים, חיידקים ושאר כולירות שמסתובבים בעיר (ולא, אנחנו לא בהכרח מדברים על ההוא מאטרף). הלחות

והגשם לא ממש עוזרים לעניין, והופכים את החורף להזדמנות פז לכל המזיקים שבדרך כלל תוכל להתגבר עליהם בקלות. שמירה על טמפרטורת גוף יציבה, באמצעות בגדים מחממים, תעזור לחסינות שלך בפני מחלות מזדמנות.

על הפנים
היובש גורם לנזק גם לעור, ובעיקר לעור הפנים שנמצא במגע עם הקור והרוח. שפתיים יבשות וסדוקות הן עניין נפוץ בחורף, ואפשר לטפל בהן בקלות באמצעות שפתונים או משחות יעודיות - למקרה שמדובר בבעיה חמורה. כיום יש תכשירים המבוססים על שמנים צמחיים וצמחי תבלין, וחוץ מטעם של זעתר בפה הם מבטיחים גם כיסוי נגד חיידקים מקומיים ופצעי קור. בחורף כדאי גם להקפיד על שימוש בקרם פנים, גם אם בדרך כלל אתם לא ממש אוהבים את ההתעסקות. הקרם מעניק לחות לחלק העליון של העור, ומלבד תחושה נעימה יותר הוא גם עוזר למראה רענן של הפנים.

מה עם המנוי לחדר כושר?
אין כמו החורף לשבור את שגרת האימונים שלנו. למי יש כוח לצאת בגשם וברוח, ורק המחשבה על החלפת הבגדים בחדר ההלבשה מעוררת צמרמורת קרירה. אבל דווקא עכשיו, בחורף, תוכלו להשיג תוצאות טובות באימון שלכם. רבים מצמצמים את ביקוריהם במכונים בתקופות הקור, מה שמפחית את העומס על המכשירים. גם אימונים מחוץ לבית חשובים, בעיקר אם אתם יכולים לרוץ בפארקים או איזורים שאינם מזוהמים (לא מומלץ לרוץ בקרבת כבישים, ולו בגלל נתזי המים שכל אוטובוס חולף יעיף לעברכם). אימונים אירוביים יעזרו אף הם לחיזוק הכושר החיסוני שלכם, יעשירו את מחזור הדם בחמצן ובחומרי מזון הדרושים לגוף, ויתנו תחושה פיזית טובה יותר.

עקב תקלה טכנית לא ניתן להציג את המשך הכתבה. עמכם הסליחה.

כל הזכויות שמורות 1999-2017 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...