עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

מתנתקים מהבעסה

נכנסתם לדיכאון? הכינו לעצמכם מאגרים של שוקלדים וגלידה, התכוננו לשיחות הנפש עם החברים, צאו לבארים אפלים וחפשו עם מי להתחבק בלילה (רמז: אפילו אמא באה בחשבון). המדריך המלא ליציאה מהדיכאון

על כולנו עוברות תקופות טובות יותר וטובות פחות, כשחלקנו סובלים יותר מבעיית הדיכאון - שנוחתת פתאום ומכניסה אותנו לתקופה אפלה בה בקושי אפשר אפילו לצאת מהמיטה. אתם בטח מכירים את זה: אין חשק לעשות שום דבר, וגם לו הפקיד הראשי בלוטו ידפוק על דלתינו כשבידו המחאה על סך מיליון דולר, אנחנו ממש לא נרוץ לקראתו, ובעצם, ספק אם נענה לו בכלל. נכנסתם לדיכאון? המדריך הבא יעזור לכם לצאת ממנו. שימו לב: המדריך כתוב בלשון זכר, אך מתאים, כמובן, גם לנשים. ואם יש לכם עצות ליציאה מהדיכאון, אתם מוזמנים לצרף אותן באמצעות "תגובה לכתבה". אז איך יוצאים מזה? 1. קום, זרוק מעליך את הפוך וצא מהמיטה. גם אם זה רק למקלחת זה השלב הראשון בדרך החוצה מהבעסה. 2. דאג למים חמים, קצף אמבט ועשה לך אמבטיה של מלכים. 3. עטוף את עצמך בחלוק אמבט הכי יקר ששוכב בארון. גם החלוק של אמא יעשה את העבודה (אבל אל תגזים עם זה). 4. רק פולנים יושבים בחושך. דאג לעצמך לאווירה חמימה ומלטפת. 5. הפעל את מקלט הטלוויזיה והגבר את הרמקולים, בלי קשר לעובדה אם אתה צופה או לא. 6. נגישות למתוקים היא שלב מכריע בהתמודדות. לכן, הוצא מהמחסנים את כל הבונבוניירות השוקולדים והמתוקים שאהובים עליך - והנח אותם על שולחן הסלון. עם הדיכאון שבעקבות העלייה במשקל נתמודד בשבוע הבא. 7. פתח חלון, תן לאוויר לזרום הביתה, תן לרעש המכוניות והמטוסים להיכנס לביתך. 8. עשה לך משקה חם. שוקו תמיד עובד (וגם הולך טוב עם השוקולדים מסעיף 6). 9. אל תעשן סמים. זה פשוט יגרום לדיכאון עמוק יותר. (הערת המערכת: תלוי איזה). 10. אל תעשן יותר מדי סיגריות. אם אתה לא מעשן, אל תתחיל עם זה. 11. הזמן לביתך את שני החברים שגורמים לך לחייך. הם עסוקים? דרוש מהם לבוא. 12. לעולם אל תזמין חבר דכאוני. אין לו תועלת במצבך, תשתדל להיות לצידו אחרי שתצא מהדיכאון. (הערת המערכת: חברים דכאוניים זה טוב, רק אם אתה אביב גפן. תיזרקי אותו.) 13. החברים הגיעו? שב וספר להם הכל: "אני לא יודע מה קורה איתי, אני בדיכאון תקופתי". 14. הקשב להם. בהתחלה זה מעיק אך זה עשוי לעודד אותך. 15. שלח הודעת SMS למי שיחזיר לך תשובה שתגרום לך להרגיש טוב. 16. אל תשלח הודעת SMS לאקס. 17. הזמן לך טייק-אווי. אל תעשה חשבון לכסף, רק אל תתמרמר על זה שאתה אוכל לבד. תהנה מזה - כל האוכל שלך. (הערת המערכת: סושי? מוי כיף). 18. אם אתה יכול להתלבש ולצאת - עשה זאת. אם הצמחים בבית לווינשטיין יכולים, גם אתה יכול. 19. שב בבר הכי נעים, צא עם חברים, אפשר גם לבד, הזמן לך בירה או כל משקה אלכוהולי אחר מהברמן החתיך. תכיר אנשים ואולי תמצא את האושר או סתם סטוץ. לך על הכיוון הכי מלנכולי שיכול להיות אך הצב לך גבול: "עד מחר בבוקר אני אדם חדש". 20. כאשר אתה יושב בבר, זכור: ישנם כאלה שישמחו לנצל את מצבך הדיכאוני. אל תשכח שארצנו משופעת מטורפים, שעשויים להסתייע בך להגשמת הפנטזיות החולניות שלהם. (הערת המערכת: מטורפים? פנטזיות חולניות? זה לא בהכרח דבר רע. ראה סעיף 19). 21. חזרת לביתך. אל תשוב לבית ריק. תבקש ממי שאוהב אותך לישון אצלך או הזמן את עצמך לשינה אצלו. (לא, זה לא כולל את אמא). 22. קח מונית וסע להורים. לא משנה מה השעה, ארוז תיק, זרוק שם את מספר הפריטים האהובים עליך ולך לישון במיטת נעוריך. תן לאבא לכסות אותך בלילה, תרגיש שוב כמו ילד מוגן. (טוב, אולי זה כן כולל את אמא). 23. השאר אצל ההורים, תן לאמא להכין מרק חם, "תתקבב" לך עד שתרגיש שחזרת לעצמך. 24. בית ההורים יחזק אותך. אבל שבוע עם אמא ואבא זה יותר מדי. השמועה תתפשט מהר מאוד וכך תמצא את עצמך כנושא השיחה בארוחת הערב הקרובה אצל הדודים. 25. זה בסדר לא ללכת לעבודה באותו יום. יודע מה? קח יומיים. 26. זה בסדר לא ללכת לעבודה שבוע, אבל קח בחשבון שיפטרו אותך. 27. קרה הנס, ועדיין לא פיטרו אותך? לך לרופא, השתעל פעמיים וקבל אישור מחלה. תן אותו למעסיקך והשתדל לא לחזור על זה יותר מדי. בסוף יפטרו אותך. 28. יש לך כסף? סע לוגאס, לטיימס-סקוואר או לכיכר פיקדילי בלונדון. זרוק את עצמך במקום הומה אדם ותרשה לעצמך להתפרע. 29. הפסק לרחם על עצמך. אתה לא היחיד שמדוכא. 30. עשה משהו למען עצמך. לך לקורס מקרמה, למד הולנדית או תרשם לתואר ראשון בסוציופסיכואנליסטיקה גרעינית. השמועה אומרת שיש כוסונים out there. 31. יש לך פסיכולוג? קבע פגישה, ציין שזה דחוף ואולי תפגשו עוד באותו יום. 32. אין לך פסיכולוג? השג לך אחד דרך חבריך. בטוח אחד מהם מטופל, גם אם לא סיפר לך. זה הזמן להיפתח. 33. אתה מרגיש שהגעת לשפל ופשוט חסר אונים? הרם טלפון לאחד ממוקדי החירום, לא בעיה להשיג אותם, הם שם בשבילך. 34. שאל את הפסיכולוג שלך לגבי טיפול תרופתי. הוא זה שיוכל להפנות אותך לפסיכיאטר מתאים ובכלל לבשר לך אם יש או אין צורך במקרה שלך בכדורים. 35. לעולם אל תשתמש בכדורים למניעת דיכאון על דעת עצמך וללא מרשם. 36. הדיכאון שלך הגיע ממקום כלשהו. זהה אותו ופעל לשנות אותו כדי שלא יחזור שוב. 37. עשה ספורט, קח את האופניים, דיסקמן ובקבוק מים ודווש עד שחולצתך תהפוך לסחבה. 38. הבכי ישחרר אותך, אל תפחד לבכות. 39. אתה לא חולה נפש, אתה מדוכא וכולנו כאלה, צא מזה. 40. האזן לשיר הכי אופטימי שאתה מכיר. 41. חזור על סעיף 40 לפחות 4 פעמים. בשעה. 42. תפסיק עם הדרמות. אם אתה רוצה להיות דרמה קווין חכה לפורים. 43. העסק את עצמך מעתה בדברים שעושים לך טוב. 44. למשל, סרטי פורנו. 45. פרופורציה זה לא רק מכון להסרת שיער. זו גם פרספקטיבה לחיים. 46. תקרא ספר על אישיות שאתה מעריך. 47. גלידה תמיד עוזרת. בעיקר כשהיא מגיעה בקילוגרמים. 48. אל תקרא את ההורוסקופ, הוא תמיד ידכא אותך. 49. נכון, אף פעם לא היית קרבי, אבל מספיק עם הרגישות הזו. תתבגר. 50. זכור! הדיכאון הוא המקום ממנו תזנק קדימה. (הערת המערכת: ספרו את זה לעמרי שרון). כולנו חולי נפש במידה מסוימת, ויש כמה שיהיו אפילו מוכנים לתת לכם קבלות על זה. אבל, זה לגיטימי לעבור תקופות קשות של דיכאון, ומעטים ברי המזל שלא ירגישו מלנכוליה מהי. יש כאלה שנתקפים בדיכאון פעם אחת וזהו (ממש כמו אבעבועות רוח), ויש כאלה שמקבלים אותו במחזוריות שלא תבייש שום מחזור ביוץ. חשוב שתדעו איך "מרגיש" הדיכאון, לזהות אותו כשהוא מתקרב, לדעת מהיכן הוא נובע, ויותר מזה להתמודד איתו, אולי אפילו ליהנות ממנו. בברכת "צאו מזה".

כל הזכויות שמורות 1999-2020 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...