עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

מחקר: אכילת צ'יפס מעלה את הסיכון לסרטן

מחקר חדש של בית הספר לרפואה בהארוורד, קובע כי אכילת צ'יפס לעיתים קרובות בגיל הילדות מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד בגיל מבוגר. המחקר הראה כי צריכת מנה שבועית של צ'יפס בגיל 3-5 העלתה את הסיכון לחלות בסרטן ב-27%

מחקר חדש של בית הספר לרפואה בהארוורד, קובע כי אכילת צ'יפס לעיתים קרובות בגיל הילדות מעלה את הסיכון לחלות בסרטן השד בגיל מבוגר. החוקרים בדקו 582 נשים עם סרטן השד ו-1,569 נשים ללא סרטן השד בשנת 1993, ועקבו אחר תזונת הנשים בעזרת שאלונים שמולאו על ידי אמהותיהן. המחקר פורסם היום (חמישי) בעיתון המדעי הבינלאומי לסרטן (International Journal of Cancer).

מהמחקר עולה כי כל מנה של צ'יפס שהוגשה בשבוע, לילדים מגיל שלוש עד חמש, העלתה את הסיכון לחלות בסרטן השד ב-27%. נתונים אלה הפתיעו את החוקרים, שציפו לשיעורי עלייה מתונים יותר כתוצאה מהתזונה בגיל הילדות.

בשנים האחרונות הולך ומצטבר מידע רב על חשיבותה של התזונה כאמצעי למניעת מקרים שונים של סרטן. מחקר זה מצטרף לשורת מחקרים קודמים, בעקבותיהם מומחים בינלאומיים ומומחים מארגון הסרטן הבינלאומי (UICC) פרסמו המלצות לתזונה נכונה העשויה להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות סרטן.

פרופ' אליעזר רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן והנשיא היוצא של ארגון הסרטן הבינלאומי ה uicc אמר כי "תוצאות מחקר זה מחזקות ידע קודם שיש בידי אנשי המדע, המוכיח כי לתזונה השפעה מכרעת על התפתחות סרטן וכי השמנה גורמת לסוגי סרטן שונים כגון סרטן המעי הגס, סרטן השד, סרטן הערמונית וסרטן הכליה".

לדברי פרופ' רובינזון, "אנו יודעים כי בעשורים האחרונים ישנה עליה במקרי הסרטן כתוצאה מאימוץ תזונה ואורח חיים מערביים הכוללים תזונה עתירת קלוריות, רמת צריכה גבוהה של שומן מן החי וכן רמת פעילות גופנית נמוכה. גם על פי נתוני הרשות למחקר סרטן (IARC), של ארגון הבריאות העולמי, תזונה עתירת קלוריות ומשקל יתר תורמים לכ- 35% מכלל מקרי הסרטן. אנו קוראים לציבור לאמץ אורח חיים בריא הכולל, תזונה מופחתת קלוריות, דלת שומן ועשירה במיוחד בירקות, כדרך יעילה ומוכחת להפחתת הסיכון לחלות בסרטן".

"מומלץ לכלול בתפריט היומי מגוון של ירקות ולשלב גם פרי, להגביל צריכת שומן מן החי ומזון מטוגן או חרוך ולהעדיף שימוש מבוקר בשמן זית, שמן קנולה וטחינה על פני שמנים אחרים. מומלץ גם להימנע משתיית אלכוהול, ולהגביל את צריכתו לכל היותר לכוסית אחת ליום. חשוב לעסוק בפעילות גופנית סדירה, כמו הליכה נמרצת על פי היכולת האישית של כל אחד, לפחות 5 פעמים בשבוע למשך חצי שעה או יותר וכמובן להימנע מעישון, המהווה גורם המוות מספר אחד הניתן למניעה".

כל הזכויות שמורות 1999-2020 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...