עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

הקשר בין אימון גופני לתזונה נכונה

כ-70% מהתוצאות בחדר הכושר מובנות ומבוססות על תזונה נכונה. מאמן הכושר תומר עציוני מסביר כיצד לאכול נכון לפני האימון ולאחריו

עם כל הכבוד לתרגילים ולהשקעה המרובה באימונים בחדר הכושר, ללא תזונה נכונה ומבוקרת לא ניראה תוצאות ובוודאי לא כאלה שניתן להשיג באמצעות פיקוח על המזונות שאנו צורכים. חשוב להבין שכ-70 אחוז מהתוצאות מובנות ומבוססות על תזונה נכונה - ואילו רק 30 האחוזים הנותרים, הם כתוצאה מעבודה נכונה בחדר הכושר. למדריך בנושא חיטוב הגוף, ליחצו כאן.

אז מה היא תזונה נכונה?
מומלץ לכל אדם הרוצה להפחית באחוזי השומן בגופו, בשילוב פעילות גופנית, להתייעץ עם תזונאי קליני או תזונאי ספורט. לאיש המקצוע יש את הידע הטוב ביותר, לאחר שהמתאמן מבצע את הבדיקות הרצויות דם, שתן וכדומה. בהתאם לתוצאות הבדיקות ולמטרות ויעדיי האימון, ניתן לבנות תוכנית תזונה המתאימה לצרכים.

אנו לא צריכים להיות פרופסורים או מומחים גדולים, כדי להבין שבפרוסת עוגה יש המון סוכרים הגורמים להשמנה, ולדעת שעדיף לאכול תפוח. אך הידע האינטואיטיבי והבסיסי הזה אינו מספק - לכל אדם צריך להיות תפריט תזונה, המותאם לפי מטרותיו ורצונותיו.

טיפים כלליים לתפריט תזונה נכון

  • להשתדל להוריד מהתפריט היומי מזונות העשירים בפחמימות פשוטות וחד-סוכרים ולצרוך כמה שפחות: שוקולד, חטיפים מתוקים, סוכר לבן, עוגות ועוגיות למיניהם.
  • להשתדל להוריד מזונות העשירים בשומן רווי ומן החי.
  • לחלק את התפריט היומי לארבע עד חמש ארוחות קטנות יותר, מה שיגרום לפחות רעב ויכולת של הגוף לפרק את המזון באופן יעיל ומהיר יותר.
  • אם כבר פחמימה, אז פחמימה המורכבת מחיטה מלאה וסיבים תזונתיים. אלה מסייעים לעיכול טוב יותר בגוף ונותנים הרגשה של שובע. ניתן למצוא היום פסטה מחיטה מלאה, אורז חום-מלא ועוד.
  • באותו הקשר, מומלץ מאוד להימנע מפיתות ולחם רגיל, ולהעדיף לחם מחיטה מלאה או מלא.
  • לאכול ארוחה נכונה ומלאה ארבע שעות לפני אימון רצוי תוך שילוב של פחמימות עם חלבונים.
  • שעה לפני האימון מומלץ לאכול יוגורט פרי, פרוסת לחם אחת עם גבינה או כל מזון קל שיכניס סוכרים לגוף ואנרגיה לפני האימון.
  • חשוב מאוד לאכול חלבונים הנמצאים בעיקר במזונות מן החי. תפקיד החלבונים הוא לבנות את תאי השריר, על כל קילוגרם ממשקל גופו צריך אדם מתאמן לאכול כשני גרם חלבון ביום, תלוי במטרת המתאמן לגבי כמה הוא רוצה לפתח ולשמר את מסת השריר.
  • ניתן להיעזר בתוספי מזון, המוסיפים למכסה היומית במינון החלבון. ישנם גם תוספי מזון העוזרים לשריפת שומנים בשעת פעילות ומנצלים יותר את יכולתו של הגוף לשרוף שומנים.
כל הזכויות שמורות 1999-2020 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...