מופעי דראג משעשעים בסלובניה
מופעי דראג משעשעים במיוחד, עם קריצה לקהילה הבינ"ל. צילום: איל גרש.
צילום טירה בסלובניה
טירות שהפכו למלונות ואתרים היסטורים מרהיבים. סלובניה. צילום: איל גרש.
עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  >

סלובניה: היעד המושלם לחופשה (הגאה) הבאה שלכם

זוג הומואים מסלובניה מבקשים לשים את המדינה על מפת התיירות הגאה, ומציעים לקהילה חופשות מפנקות ובלתי-נשכחות באחד היעדים היפים והמרתקים באירופה. עם טבע מדהים, מבנים היסטוריים מרשימים, נופים עוצרי נשימה, ארוחות גורמה, חיי לילה גאים תוססים ואנשים יפים - זה בהחלט מקום שכדאי לכם לבדוק בחופשה הבאה שלכם בחו"ל

בחודשים האחרונים הרגשתי שאני חייב לצאת לחופשה, לבד. למקום בו עדיין לא ביקרתי, ובו אוכל לנקות את הראש לגמרי, בלי יותר מדי הסחות או טרדות. חבר טוב שמע על טיול של שבוע בסלובניה, הפונה במיוחד להומואים, תחת השם ״PinkWeek״. במחשבה ראשונה פסלתי מראש - סלובניה? מה לי ולמקום הזה, ולאזור הזה באירופה? ועל חיי ההומואים שם לא שמעתי מעולם, וחשבתי שיש לכך סיבה טובה: הם משעממים במקרה הטוב, או פשוט לא קיימים במקרה הרע.

אבל משהו כן תפס אותי, כי למרות האנטי-הראשוני, בכל זאת מצאתי את עצמי משוטט באתר החברה שמארגנת את הטיול, שם קראתי על החופשה והאפשרויות השונות, המסלול, התוכנית והבילויים. בדקתי באינטרנט על המדינה, הוקסמתי והחלטתי שאני הולך על זה. וכך מצאתי את עצמי קונה כרטיס וטס ללובליאנה, סלובניה.

PinkWeek.eu הוא פרויקט תיירות שהתקיים בסלובניה בחודש מאי 2014. הוא הוקם ומנוהל על ידי זוג הומואים מקומיים, שכל תפקידם הוא ליווי טיולים מיוחדים לקהילה במדינה. השניים מנסים לעודד תיירות להט"ב, בין היתר כדי לשפר את מעמדה של סלובניה ועל מנת להביא למקום מקבלי החלטות ומובילי תרבות, וכן קהל איכותי שנהנה מיוקרה ויחס מפנק ושירותי.

כך שהפרויקט כולו תוכנן במיוחד תוך התחשבות ברצונות, בהעדפות ובצרכים של הקהילה ההומו-לסבית. טיול אקסקלוסיבי מסוג זה איפשר לאורחים לחוות את סלובניה באופן מלא, עם אטרקציות תיירותיות שנבחרו בקפידה. זהו טיול שחושף פנינות נסתרות של המדינה, נופים עוצרי נשימה, מסיבות הומואים שוות ביותר - וכל זה במדינה קטנה השוכנת במרכז אירופה בין איטליה, אוסטריה והונגריה. ובין כל אלו שולבו תענוגות גורמה, וכמובן, איך אפשר בלי היכרויות עם להט"בים חדשים ממקומות שונים בעולם.

המארגנים: מאטיי ומאטיי, זוג גייז שהחליטו לעודד תיירות להט"ב אקסקלוסיבית למדינה (צילום מהאתר הרשמי)

מיד לאחר הנחיתה, המתין נהג שאסף אותי משדה התעופה למלון. לאחר מנוחה קצרה המתינו בלובי המארגנים של הטיול (מאטיי ומאטיי) - Mattej and Matej. זוג הומואים חמוד, שירותי, חייכני ומתוק. השניים מנהלים סוכנות נסיעות ותיקה ואיכותית, מתמחים ומספקים פתרונות נסיעות יוקרה לסלובניה, ולאחרונה החלו פונים גם בצורה ממוקדת לקהילה ההומו-לסבית. הם שמחו לשמוע שאני מישראל, והתלהבו למסור לקהל המקומי שישמחו אם נבוא לבקר במדינה הקטנה והיפייפיה שלהם.

משם המשכנו לבר הראשון במלון ״קובו״ (Cubo), שם חיכתה הקבוצה אליה הצטרפתי לאותו שבוע. הדרינק הראשון היה עליהם, וכל אלו שבאו אחריהם. המארגנים נדיבים מאוד, והם יוצאים מגדרם כדי לדאוג לפינוקים של האורחים. אלה, חברי הקבוצה, היו תמהיל עליז ושמח מרחבי העולם: ארה״ב, אנגליה, בלגיה, גרמניה, הולנד, ועוד. העורך הראשי של מגזין הלהט"ב הנחשב OUT ועורך המגזין הבריטי רחב-ההיקף TheGayUK, היו בין חברי הקבוצה, והם הגיעו למקום כדי להכיר את החיים במדינה ואת אפשרויות התיירות הגאה ביעד המסקרן והלא-מוכר.

הטיול חולק ל-8 ימים שמתוכם ארבעה התמקדו בטיולים במקומות עם נופים מדהימים, ובארבעה האחרים סבבו בעיר הבירה לובליאנה, ועסקו בעיקר בחיי הלילה והגייז.  השילוב בין נופים וטבע, לבין חוויה אורבנית משחררת במועדונים, היה מושלם. ובכלל, נדמה שסלובניה, השוכנת בין אוסטריה, הונגריה ואיטליה, היא פנינה תיירותית של ממש. עם רצועת חוף קטנה בעיר מקסימה בשם ״פיראן״ (Piran), נוף כובש של איטליה וקרואטיה הסמוכות. במדינה חיים היום כ-2 מליון אנשים הפזורים על פני שטח גיאוגרפי נרחב, שלא פחות מ-60% ממנו הם יערות עוצרי נשימה. במקומות מדהימים שוכנות להן טירות ישנות, מוקפות באגמים גדולים, שלימים הפכו למלונות בוטיק יוקרתיים, כשכל חדר מעוצב בקונספט אחר ולא שגרתי. כך לדוגמה, הטירה ״אוטוצ׳ץ״ (Otočec).

סלובניה ידועה גם במלונות-מרחצאות המרפא שלה. התארחנו במלון ״סמרישקה טופליצה״ (Šmarješke Toplice SPA), שמתמחה בתיירות מרפא והרזייה. במקום מציעים תוכניות של 10-45 ימים של רוגע, מדיטציות, חדרי ספורט, דיאטות, מיצים מיוחדים וכל זה בליווי יומי של מאמן אישי ותזונאית אשר נמצאים במקום. באווירה כזו פסטורלית כאשר יושבים בחדר ומסתכלים על הנוף- בדוק, לא אוכלים - רק מרזים ומבריאים את הגוף והנפש.

על נהר ״בלד״ (Bled) שמעתם כבר? הפנינה של סלובניה ושל הבלטים היא נהר גן-העדן הזה. אין מילים לתאר את היופי והקסם שלו. צריכים וחייבים להיות שם כדי לחוות את העוצמה. דמיינו אגם ענק, במרכזו אי קטן ועליו כנסיה ציורית, שנראית כמו גלויה. שטים בסירת קנו ומגיעים לאי, משם מקבלים מבט עומק אל עבר העיר. זו חוויה מיוחדת במינה.

באחד הטיולים נסענו לבקר במערת הנטיפים ״פוסטוינה״ (Postojna), מערה שאורכה 22 ק״מ, ובה שוררת טמפרטורה קבועה של 8-10 מעלות. מדובר במערכת המערות הגדולה באזור, ויש בה סיורים מודרכים בני שעה וחצי. במערה שוכן אולם קונצרטים, הידוע באקוסטיקה יוצאת הדופן, ובו מקום ל-10,000 איש. אפשר וכדאי לשלב את הטיול שלכם בהופעה במקום. עוד מקומות בהם ביקרנו היו טירה גוטית שנבנתה במאה ה-12 בתוך הר אבן, וכן טיפסנו על הר מדהים שבו התגלה ישוב שלם של בקתות עץ, עם נופים של הרים מושלגים. חובבי הסקי יוכלו ליהנות מחופשת סקי פעילה בחורף וגם בקיץ.

לאחר ארבעה ימים של טירות, מלונות מפוארים, ים, שמש, ספא, בריאות והרבה טבע - הגיע תורה של השחיתות, ימי המסיבות והחגיגות. לשם כך, חזרנו לעיר הבירה לובליאנה, שם חיכתה לנו מונית שלקחה אותנו הישר למועדון ״סירקוס״ (Cirkus) - להופעת דראג. משם הגענו למתחם ענק שבו מועדון גדול אחר שנקרא ״טיפאני״ (Tiffany), שמאגד תחתיו את האוכלוסיה הגאה המקומית. המתחם מכיל בתוכו ברים ומועדונים מכל הסוגים, ומלא אנשים מכל סוגי האוכלוסיה.

ואם חשבנו שאין חיי קהילה בסלובניה, המדריכים שמחו להוכיח לנו שההיפך הוא הנכון. בכל יום נחשפנו לעוד פן ועוד צד של חיי הגייז בלובליאנה: ברים עם הופעות דראג, קריוקי ובתי קפה בעיר העתיקה, מועדון ה-K4 הכולל שני אולמות ריקודים גדולים ומתחם חוץ מרהיב, עם מוזיקה שווה ואווירה כייפית וסקסית.

אם צריך הייתי לתאר את סלובניה בשתי מילים, הייתי בוחר ב"גן-עדן". זהו יעד מצויין שבו אפשר לטייל באגדות, בין יופי מדהים וטבע מרשים, לפגוש אנשים אדיבים, שירותיים, מסבירי פנים - וגם יפים, מאוד יפים. חיי הגייז תוססים ואף מקובלים וזוכים לאהדה רבה מצד הציבור הכללי. המדינה צמאה להכרה בינלאומית והם בהחלט עובדים קשה בשביל זה. המארגנים, מצידם, ממשיכים להבטיח ללהט"בים מרחבי העולם חוויה בלתי-נשכחת ויצאו מגדרם כדי לדאוג שהטיול שלכם יהיה מוצלח. ארוחות גורמה, נופים מרהיבים, חיי לילה תוססים, שילוב של טבע עם קהילה גאה ועליזה - זהו ללא ספק יעד שכדאי לכם לקחת בחשבון בחופשה הבאה שלכם.

לתמונות נוספות מהטיול לחצו כאן, לפרופיל הפייסבוק של איל לחצו כאן.

תגובות הגולשים כתבו תגובה

כל הזכויות שמורות 1999-2017 הקמת אתרים ניהול תוכן
    נא להמתין... נא להמתין...