עוד בלייפסטייל ובריאות
 >  > 

כושר: שומרים על המוטיבציה

עם הזמן אתם עשויים לגלות שהמוטיבציה שלכם להתעמל הולכת וקטנה, ושאתם מתחילים לוותר לעצמכם קצת. איך בכל זאת ממשיכים?

אתם בטח מכירים את זה. החלטתם שזהו, נמאס מהבטן הקטנה שצמחה לה בהפתעה, או סתם מתחשק לכם חזה שרירי ומנופח. עשיתם סקר שוק, נרשמתם לחדר כושר, קניתם את מה שצריך ונכנסתם למשטר אימונים ותזונה מוקפד. אחרי כמה שבועות של אימונים פתאום אתם שמים לב שהחשק ללכת לחדר הכושר הולך וקטן. אתם מתחילים לוותר לעצמכם - בהתחלה במספר הסטים או רמת המאמץ, אחר כך במכשירים ולבסוף גם בתדירות ההופעה למכון. לפעמים, הוויתורים האלה הם קטנים וחסרי חשיבות, אך לעתים לא נדירות הם הופכים לבסוף לשבירת האימונים ועזיבת המכון.

כדי לעזור לכם בהתמודדות עם המשימה שלא כולם אוהבים - אימונים, זיעה וכושר גופני, אנו מציעים כאן כמה עצות ורעיונות שיעזרו לכם לצלוח את התקופה הראשונה והקשה, ויסייעו לכם להמשיך ולהתמיד למרות הירידה במוטיבציה. ההמלצות שלנו הן, כמובן, אישיות מאוד, ולכל אחד יש את השיטות והפטנטים שלו. יש לכם רעיון? שתפו אותנו, ואת הקוראים, בדרך שלכם לשמירה על המוטיבציה. תוכלו לעשות זאת באמצעות "תגובה לכתבה".

עניין של זמן
ההליכה לחדר כושר צריכה להיות חלק מהשגרה שלכם. קבעו לעצמכם שעות וימים קבועים בהם תלכו למכון, והקפידו לדייק ולעמוד בהם. מצאו את הזמן המתאים והנוח לכם ביותר - ישנם המעדיפים את שעות הבוקר המוקדמות, ממש לפני הקפה הראשון ולפני היום המתיש והמעייף, בעוד שישנם רבים המעדיפים דווקא את שעות הערב, אחרי העבודה ואולי גם אחרי מנוחה קצרה.

עם חימום ותזונה נכונים, כל שעה מתאימה לכושר. כשתקבעו לוח-זמנים מדויק ותשמרו עליו, תרגילו את גופכם ואת מוחכם לפעילות ספורטיבית. כאשר הפעילות איננה רציפה וקבועה, יותר קל לוותר ו"למתוח" קצת את האופציות. כולנו מכירים את המשפט "אין לי כוח היום, אני אלך מחר במקום". כשמתחילים לוותר בקטן, בסופו של דבר, עלולים להפסיד בגדול - וחבל.

הפיגו את השעמום
אחת הבעיות המרכזיות בחדר הכושר היא השעמום. למרות המוזיקה, אימוץ השרירים והחתיכים שתפגשו בכל פינה, רובנו פשוט משתעממים בחדר הכושר. ובמידה רבה של צדק - שהרי אין אתגרים גדולים בתרגילים חוזרים ונשנים. בחדרי הכושר המצוידים תמצאו טלוויזיות אישיות, שיסייעו לכם להעביר את הזמן בכיף. אפשרות נוספת היא להצטייד בעיתון או ספר - קצת לא נוח, אבל על מתקנים מסוימים (בעיקר מתקני אירובי, כמו הליכון, מדרגות או אופניים), זה אפשרי.

אם אתם לא אוהבים את המוזיקה בחדר הכושר שלכם (גם זה קורה), הכינו לעצמכם דיסק או מיני-דיסק עם כל המוזיקה שנעים לכם לשמוע, וקחו אותו אתכם לדרך. מוזיקה טובה תמיד מעבירה את הזמן.

בשביל זה יש חברים
אפשרות נוספת למשתעממים בחבורה, היא לצרף חבר או שניים לאימונים. כך תוכלו לדרבן האחד את השני, לעודד אחד את השני וגם - לשעשע אחד את השני בזמנים קשים. מחקרים שנערכו בארה"ב הראו, כי אנשים ההולכים לחדר הכושר עם שותף או שותפה, נוטים להתמיד יותר, לוותר לעצמם פחות ומגיעים לתוצאות טובות יותר. בושה או תחרותיות? אתם תחליטו. כך או כך, מדובר באפשרות יעילה, מהנה וכדאית.

פנקו את עצמכם
אנו צריכים "לאלף" את הגוף שלנו להתרגל לפעילות בלתי-רגילה, שלחלק מאיתנו עשויה להיות גם בלתי נעימה. בעת הפעילות הגופנית, משתחררים לגוף כימיקלים והורמונים המשרים תחושה של רוגע ושלווה. את התחושה הנעימה תרגישו מייד לאחר האימון, ובשעות שלאחריו. כדאי לנצל את ההזדמנות הזו של ה"היי" הטבעי, לדברים שעושים לכם טוב - אמבטיה חמה, מנוחה במיטה, קריאת ספר, האזנה למוזיקה מרגיעה.

רוב האנשים מתחלקים לשניים - אלה שפעילות גופנית מעוררת אותם, וכאלה המתעייפים ממנה. אם אתם נמנים על הקבוצה הראשונה, נצלו את השעות שלאחר חדר הכושר להרפיית השרירים והרגעת הגוף - בעיקר אם אתם מתאמנים בלילה, מה שעלול לגרום לכם לבעיות בהרדמות ובשינה. אם אתם מתעייפים ונרדמים, רצוי שתתמקדו בפעילות ספורטיבית בשעות הערב, בסמוך לשינה, וכך תוכלו להירדם במהירות ובכיף. ה"צ'ופרים" האלה יחזקו את המוטיבציה שלכם, ויראו לגוף, באופן בלתי מודע, שיש לו למה לצפות למרות אי הנעימות הכרוכה באימון.

הסתכלו במראה
בין אם אתם עושים כושר בשביל להוריד במשקל או לחטב את גופכם, או אם אתם משמרים את מבנה גופכם, תמיד תוכלו לראות תוצאות. התבוננו בעצמכם במראה, סיקרו את גופכם וגעו באצבעותיכם בנקודות השונות בגוף - בירכיים, בזרועות, בחזה, בבטן. הרגישו את השרירים המתהווים, את השומנים הנעלמים ואת השינוי המתחולל בכם.

שינויים פיזיולוגיים בגוף מתרחשים כבר בשבועות הראשונים לאימון. לאלו מכם שאינם מורגלים בהליכה לחדר כושר, יהיה זה פלא של ממש להתבונן בגוף שלהם משתנה לנגד עיניהם. כשתורידו מידות במכנסיים, ותיכנסו לבגדים שלעולם לא חלמתם שתלבשו - לא תוכלו לחכות לאימון הבא.

לא לוותר
אל תוותרו לעצמכם - גם לא בדברים הקטנים - שם בדיוק מתחילה הבעיה. הקפידו להקשיב להוראות המדריכים בחדר הכושר, ומלאו אחריהן. בצעו את מספר הסטים המדויק הנדרש מכם, ואל תדלגו או "תחליפו" אף מכשיר באחר. אם המכשיר שרציתם להשתמש בו תפוס - המתינו שהוא יתפנה. בינתיים קראו עיתון, שמעו מוזיקה, אכלו תפוח, שתו מים או תתחילו עם החתיך התורן. אם אתם ממש רוצים, אתם יכולים להעביר את הזמן בהליכה קלה על ההליכון. זה אף פעם לא מזיק.

קשה לכם? לא נורא. בצעו את כל הסטים, בזה אחר זה. המשקל כבד לכם? ייתכן והתוכנית אינה מתאימה לכם - התייעצו עם המדריך והקפידו לבקש ממנו לקבוע תוכנית מתאימה, ולא כזו שתהיה "נעימה למשתמש".

כל הזכויות שמורות 1999-2020 הקמת אתרים ניהול תוכן
נא להמתין... נא להמתין...